21 Ağustos 2014 Perşembe

 Ara Nağme - Ben, Yazılarım ve karışık durumlar


Selamlar.
Bazen yalnızlığımı, bir miktar kendi eğilim ve seçimlerimi,  daha çok da merak ve tepkilerimi --- -öfkemi-  yazıya dökerek paylaşmak için açmış olduğum;  emek verdiğim Can ile Canan adlı bu blog karalamamda; yeryüzünde uygarlığın gelişiminde önemli etkileri olmuş kadim Yahudi toplumunun insanlarından bazılarını yeri geldiğinde anmak ile başlayan ön planım;  2010'daki  Mavi Marmara filo saldırısı olayından beri şekil değiştirerek ve İsrail-Türkiye ilişkileri üzerine bazı notlar düşerek,  yabancı dillerden kimi alıntılarla belli bir düzen (?) dahilinde buralara kadar geldi.

Son haftalarda ise,  özellikle bu sene Ramazan ayından itibaren Ortadoğudaki hareketlenmelere ek olarak Filistin-İsrail arasında yaşanan kanlı gerginlikler sonrasında: Yıldız Tilbe'nin isyanı (Irkçılık ve Yahudi düşmanlığı)  ile  bir Zıtlıklar Zenginliği olarak  İSRAİL başlıklı denemeleri yazdım. Sonrasında niyetim; bu gerginlik hakkındaki çeşitli makale, söyleşi, blog ve sosyal medya paylaşımlarını  "İsrail-3"  başlığı altında derlemekti.

Esasen gündeme dair çoğu konu bizde birkaç gün konuşulur, sonrasında unutulmak üzere... Bu mevzu ise diğerlerine göre canlılığını korumaya devam ediyor.  Meğer ne çok yazı, yorum, aktarılmayı bekleyen sözler varmış İsrail ve Yahudiler hakkında? Günlerdir toparlayamadım. Sonunda toparlamayı bırakıp "ortaya karışık" kıvamında, farklı görüşleri ve denk geldiğim çeşitli yazı-yorumları öylesine bir sıralama ile paylaşmaya karar verdim.

Gerçekten boyumu aşıyor.
Esasen sıradan bir insan olup sade bir yaşam süren, "soru sorma"nın Zamana karşı attığımız çapalar gibi yorucu ve kutlu bir süreç olduğuna inanan, kafasının içerisinde bazı duvarları olan biriyim. Anlamak, yargılamaktan daha öncelikli benim için.
Arzu ederdim ki, çevresi örülü alanlarımız içerisinde böyle insanlarla bir yazın faaliyeti içerisinde olabilelim, en azından ulaşabilmeyi dilediğim kişiler böyleleri.

Ancak elimdeki imkanlar ve kapasitem ölçüsünde şu anda bu noktadayım :)

Bir zaman önce Twitter'daki bir paylaşımla denk geldiğim bir şarkı bu,  bir Sefarad ninnisi imiş.  Twitter'da karşılaştığım en güzel şeylerden biri idi.  Maalesef o mistik video  YouTube'dan silindiği için,  şu versiyonuyla idare etmek durumundayız   :(

"Hildegard von Bingen / Müzik Ruhun gıdasıdır"  müzik listemden:

Görüşmek üzere.


Hiç yorum yok: