2 Ocak 2009 Cuma

  Mystery Case Files: Ravenhearst


Efendim, yeni yıla girdik gireli tekrar bu oyunla haşır neşir durumdayım.
Geçen yılın köhne bir geceyarısında bulduğum bu oyun hakkında az buçuk bilgi sahibi oldu zaten beni bilenler. Nihayet 1 saat süreli downloadları peş peşe dize dize ben de oyunun sonuna ulaştım.

Çok iyi bir bir puzzle oyunu bence.  "Yok efendim biz İngilizcemizi geliştiriyoruz, yok kayıp nesneleri buluyoruz"  meselesi değil,  çünkü sadece bir "hiddenobject"  oyunu değil.  Komple bir bileşke.  Buna bir de etkileyici müzikleri  ve  Dedektif Modundaki süre kısıtlaması da eklenince heyecan gazını alıp sonuna kadar gitmek farz oluyor.

En başta dediğim gibi,  oyunu sabaha karşı bir saatte keşfetmiş olmamın da bu inatta payı olabilir.  Müzikler ve efektleri sayesinde zaten benim gibi bir bünye direkt  "Evet, ben bu mevzuyu ve gizemleri aydınlatmalıyım"  ruh haline giriveriyor.

Özellikle kilitli kapıları açma bölümleri çok hoşuma gitti ve heyecan vericiydi. Keşfedilecek çok sayıda oda,  pek çok eşya olması da cabası.
Süre kısıtlaması ile oynayınca,  hem heyecan  hem de 1 saatlik ücretsiz oynama süresi hızla bittiğinden hint'lere abanmamak işten değil. Şimdi tekrar baştan oynuyorum,  sırf bu odaları bu kez ipuçlarını kullanmadan çözebilmek için.  Sadece ilk kapı biraz saçma gibi,  ezbere dayalı!













Ayrıca öğrenmiş bulunmaktayım ki serinin devam oyunu olarak "Return to Ravenhearst" da mantar gibi yeşermiş bulunmakta.  Az önce ona da bir başlayıp bir kaç kapı araladım ama fazla sarmadı beni.  Bir sınıf arkadaşım derdi ki  "Bu tarz devam işleri (devam filmleri ve kitapları) salt ticari kaygı ile çıkıyor ve aynı etkiyi vermiyor",  direkt onu andım. İşte nerdeeen nereye?

---

"Mysteryville"  adlı başka bir oyunu da burada anmak isterim.  Orada sadece kayıp nesne bulma ve bazı bölümlerinde  "aradaki X adet farkı bulma" mevzusu vardı...  Bir de şu Amerikan Sineması,  (gizemli ve yakışıklı CIA ajanı)  Secret Agent  ile tuttuğunu koparan çekici meraklı kızın aşkını ne kadar sıradanlaştırdıysa artık...



.