23 Ocak 2009 Cuma

Filistin'de bir insan

____________________________________________________________
14 Ocak tarihinde gazetelerde geçen bir haber dikkatimi çekti,  özellikle de haberde geçen bir bölüm. Buraya da taşımak istedim.  Gazze'de,  şehrin en büyük hastanesi olduğu söylenen Şifa'da çalışan bir doktorun, İsrail saldırıları sonrasında Anadolu Ajansı'na yaptığı açıklamaları ve haberden bir bölüm:
____________________________________________________________

"Artık her şeye alıştım.  Hiçbir şeysiz yaşamaya alıştım. Ölümlere alıştım. Hissizleştim. Sanki ailemi bile vursalar etkilenmeyeceğim.  Anlamı yok hiçbir şeyin.
Bu savaşta kural yok.  İnanılmaz ve vahşi.
Beş gündür eve gitmeden gece gündüz ameliyat yaptım. Beş günde yüz ameliyat yaptım. Ameliyat ettiklerim arasında hiç militan yoktu.  Gelenler çoluk çocuk, kadın, yaşlı;  çocukların çoğu 16'dan küçük. Militanların Gazze'de ayrı hastanesi mi var ki oraya gitsinler?  İsrail askerleri Gazze'ye girmeye çalışıyor ama giremiyor. Madem girmek istiyorsunuz girin, alın Hamas'ı. Öyle yapmıyorsunuz.  Füze gönderip çoluk çocuğu öldürüyorsunuz.  Bu tam bir hainlik...

ABD'den yeni silahlar getiriyorlar ve denemek için bizi kullanıyorlar. Deney farelerine döndük. Galiba fosforlu bomba bu.  Sürekli yanıyor, sönmüyor.  Suyla söndürmeyi denedik olmadı.  Ancak üzerine toprak örtünce söndü...

4 aylık bebeğime pilav yedirdim. Süt yok.  Karın ağrısından sürekli ağlıyor.  Bebek bağırsağı bu tür yemeği hazmetmiyor ama çare yok. Susturmak için ağrı kesici veriyorum. Ekmek de elektrik de istemiyoruz,  sadece normal bir insan gibi yaşamak istiyoruz."


____________________________________________________________
Ortopedi uzmanı Fadıl Naim ise bir ambulansta gönüllü çalışan 18 yaşındaki oğlunu,  ambulansın füzeyle vurulması sonucu kaybetti.

____________________________________________________________

Halit Abed Rabbo,  İsrail askerlerinin tahliye uyarısı üzerine evlerinden çıkarken iki kızının öldürüldüğünü,  birinin ise ağır yaralandığını söyledi.
2 yaşındaki Amal ile 7 yaşındaki Suat'ın otomatik silahlarla taranıp öldürüldüğünü,  Samer adlı kızınınsa hastaneye kaldırıldığını anlatan baba, "Evimizin önündeki tanktan gelen tahliye çağrısı ile dışarı çıktık. Tanktan çıkan otomatik silahlı bir asker  çocuklarımı taradı.  Suat'ın vücudundan
12 mermi çıkarıldı"  dedi.



Hiç yorum yok: